I. Inscripcions
a) Les colles que vulguin participar a les passades del Carnaval de Roses s’han d’inscriure telemàticament a inscripcions.roses.cat o, presencialment, al Servei d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Roses (plaça de Catalunya, 12), de dilluns a divendres, de 8 h a 14 h, des del dia 15 de gener fins al dia 9 de febrer. Caldrà omplir la sol·licitud d’inscripció amb les dades de la colla, la mida de la carrossa i la potència de l’equip de so, i adjuntar el rebut de l’assegurança del vehicle.
b) Si, en el moment de fer la inscripció, no es té el rebut de l’assegurança, aquest es pot lliurar, com a màxim, el dia 14 de febrer.
c) El dia 18 de febrer, a les 20 h, al Teatre Municipal, es realitzarà un sorteig per adjudicar les posicions de sortida de cada colla. Les colles que vagin sense carrossa o vehicle estan exemptes de participar en el sorteig.
d) Per fer el sorteig s’ordenaran les inscripcions de les colles segons la data de presentació de la documentació i se’ls assignarà correlativament un número. Es farà un sorteig digital i a mesura que vagin sortint els números assignats a les colles, que poden o no coinciir amb el número d’inscripció, aquestes hauran de triar el número de sortida que desitgin. En el cas que no hi hagi cap representant de la colla, aquesta perdrà el torn i se li assignarà un dels números de sortida del final per poder avançar en el sorteig.
e) En cas de detectar-se una errada en el sorteig, aquest s’haurà de repetir.
f) Les colles que hagin presentat les inscripcions fora de termini podran escollir la posició un cop finalitzat el sorteig o fins al dia 20 de febrer.
g) Les colles que durant l’anterior edició hagin tingut un comportament incívic o hagin incomplert els Manaments del Carnaval 2024 escolliran la posició en darrer lloc, una vegada realitzat el sorteig. En el cas que en siguin més d’una, es realitzarà un segon sorteig entre elles.
h) Les colles que ho desitgin podran intercanviar-se la posició i ho posaran en coneixement de l’Ajuntament mitjançant un escrit signat per ambdues parts, abans del dia 20 de febrer
II. Passades
a) Els vehicles que participin en les passades han de complir les normes de circulació, han de tenir en vigor l’assegurança i han d’anar equipats amb la farmaciola i l’extintor corresponents.
b) L’alçada màxima de la carrossa no pot excedir els 4,5 metres.
c) La potència de l’equip de so de les carrosses no pot excedir dels 6.000 watts RMS continus i no està permès portar equips volats tipus Array. El nivell de pressió sonora màxim permès serà de 105 dBA, mesurat a 1 metre dels altaveus, per evitar que pugui produir problemes d’escolta en les carrosses adjacents.
d) Les carrosses hauran d’accedir a la passada per l’accés habilitat a la rotonda situada a l’encreuament de l’avinguda de Rhode i la carretera de Vilajuïga.
e) A la sortida, cada colla s’haurà de situar a l’avinguda de Rhode, a l’espai que tingui reservat segons el número de sortida que tingui adjudicat.
f) Les carrosses es poden estacionar a partir de 2 hores abans de l’inici de cada passada i s’han de col·locar a banda i banda de l’avinguda de Rhode. Han de deixar el carril central lliure. La colla que no respecti la numeració, que arribi al lloc de sortida un cop iniciada la passada o que no vulgui sortir quan sigui el seu torn, sortirà en la darrera posició.
g) Un cop iniciada la passada, les colles hauran de desfilar en el sentit de la marxa, a un ritme constant, sense parades i deixant una separació màxima de 5 metres entre colla i colla.
h) El jurat del concurs estarà situat al Mas de les Figueres. Els balls que s’hagin de valorar, s’hauran de fer en moviment. En el cas de que una colla s’aturi per fer el ball davant del jurat, serà desclassificada
i) Està prohibit l’ús d’esprais, de productes pirotècnics i de gots o envasos de vidre.
j ) Caldrà fer ús de gots reutilitzables.
k ) Durant la desfilada està prohibit menjar i el consum de begudes alcohòliques.
l ) Les fotografies de grup amb la colla parada s’han de fer a l’espai entre la rotonda de l’Oficina de Turisme i el Si Us Plau. Les fotografies que es facin durant la passada han de ser amb les colles en moviment.
m ) Els caps de colla vetllaran perquè es mantingui el bon ordre de la seva colla.
n ) Les colles hauran de complir, en tot moment, amb les indicacions de l’organització i els cossos de seguretat.
III. Després de les passades
a ) Un cop finalitzada la passada, les carrosses podran continuar la festa a l’esplanada del port el divendres, fins a les 3 h; el dissabte, fins a les 22 h ; i el diumenge, fins a les 19 h. Les carrosses que vulguin tornar per Avda de Rhode, ho poden fer fins a les 17 h, la resta ho haurà de fer per Av. de la Cuana i/o Gran Via Pau Casals.
b ) L’entrada al port només estarà permesa a les persones que formin part d’una colla inscrita, les quals hauran de mostrar al personal de seguretat i control d’accés el distintiu que facilitarà l’Ajuntament.
c ) Fora del circuit de la passada i del port, les carrosses podran portar la música engegada fins a les 24 h el divendres, el dissabte i el diumenge; i fins a les 22 h, el dilluns.
d ) Fora del circuit de la passada, no es pot anar caminant per la calçada acompanyant la carrossa.
e ) Amb l’objectiu de facilitar el trajecte fins als aparcaments, les carrosses podran circular per l’avinguda de Rhode, des del port fins a l’Oficina de Turisme, un cop finalitzades les passades, la neteja del carrer i seguint les indicacions de la Policia Local.
f ) El recinte de l’antic càmping Bahía s’habilitarà per aparcament de les carrosses. Els horaris en els quals hi haurà vigilància seran: de les 20 h del dijous fins a les 10 h del divendres; de les 22 h del divendres fins a les 15 h del dissabte; de les 18 h del dissabte fins a les 11 h del diumenge; i de les 16 h del diumenge fins a les 11 h de dilluns. Caldrà sol·licitar el permís per estacionar a la sol·licitud d’inscripció.
IV. Plaça de Sant Pere
a) Diumenge i dilluns a la tarda s’instal·larà sonorització amb música ambient des de la plaça de l´Hotel Rambla Mar fins al Mas de les Figueres. Les carrosses que es vulguin estacionar en aquest tram s’hauran de situar a la banda dreta de l’avinguda de Rhode i hauran de tenir els equips de so apagats.
b ) Els horaris d’estada i de funcionament de l’ambientació musical de l’Avinguda de Rhode seran el diumenge, de 18 h a 22 h, i el dilluns, de 15.30 h a 19 h (fins l’enterrament de la sardina).
c) El dilluns, les carrosses que vulguin tenir en funcionament els equips de música s’han d’estacionar a partir de l’espigó, a la banda dreta de l’avinguda de Rhode, i hauran d’apagar la música quan s’iniciï l’enterrament de la sardina. La música es podrà tornar a posar fins les 22 h un cop s’acabi l’enterrament. ï
d ) Tant diumenge com dilluns, les carrosses se situaran segons l’ordre de sortida de la passada, i la primera es col·locarà davant del Mas de les Figueres. El dilluns, les carrosses han de sortir des del pavelló, a les 15.30 h, una vegada finalitzada l’arrossada, aniran acompanyades per la Policia Local .
V. Venda tiquets arrossada
a) Els tiquets de l’arrossada per les colles es vendran exclusivament de forma anticipada a l’Oficina de Turisme (3 €), des del dia 18 de febrer i fins al 26 de febrer (de dilluns a dissabte, de 10 h a 14 h i de 15 h a 18 h). Caldrà haver indicat abans del dia 18 de febrer quants tiquets cal reservar per colla prèviament (es contactarà a les colles) i serà obligatori el pagament per TPV. No s’acceptaran canvis un cop formalitzat el pagament, ni es vendran més tiquets dels indicats prèviament.
b ) Per al públic en general, es posaran a la venda online (rosescultura.cat) o bé presencialment a la taquilla del teatre els dies dijous 20 i divendres 21 de 12h a 14h.
c) Cal portar plats, gots i coberts.
d) Hi haurà l’opció d’arròs de verdures per a persones veganes.
e) Els assistents es distribuiran entre la pista annexa i el pavelló .
VI. Reunió de caps de colla
a) El dia 25 de febrer, a les 20 h, al Teatre, es realitzarà la reunió de caps de colla amb la Policia Local. En aquesta reunió s’informarà de totes les qüestions de seguretat i circulació relacionades amb el Carnaval i es donaran els braçalets d’accés al port i els distintius de les Carrosses. Només es donaran aquest dia.