1. Objecte del concurs
Elecció d’una fotografia representativa del Carnaval de Roses de l'any següent al de la convocatòria.
2. Procediment de concessió
El procediment de concessió serà el de concurrència competitiva.
3. Format dels treballs
Les fotografies han de ser originals i inèdites, i no poden haver estat premiades en altres concursos.
La tècnica és lliure. Les imatges retocades digitalment seran excloses.
Les fotografies s’han de presentar en format digital jpg, amb una resolució mínima aproximada de 3200 x 2400 píxels i un pes màxim de 7 MG.
El nom de l’arxiu ha de correspondre al títol de la fotografia.
Les fotografies es podran presentar fins al dia 21 de març de 2025, prèvia publicació del
corresponent extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província, mitjançant la Base
de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS).
4. Destinataris
Concurs obert a totes les persones aficionades a la fotografia. Quedaran exclosos del concurs aquells participants que tinguin consideració de professionals de la fotografia.
Cada participant podrà presentar un màxim de 3 fotografies.
La participació en el concurs comporta l’acceptació d’aquestes bases. Qualsevol aspecte no previst serà resolt pel jurat.
5. Quantia dels premis
La quantia màxima destinada a aquest concurs és de 750,00 €, inclòs l’import corresponent a la retenció en concepte d’IRPF en el seu cas, amb càrrec a l’aplicació XX 40 3383 4810000.
Si l’import brut del premi, o premis acumulats per un mateix acte, és de més de 300,00 €, se li aplicarà la retenció en concepte d’IRPF que correspongui.
S’estableixen tres premis, amb els imports següents:
Primer premi: 300 euros
Segon premi: 250 euros
Tercer premi: 200 euros
El mateix participant no podrà obtenir a més d’un premi. Els premis poden quedar deserts. Les fotografies guanyadores es publicaran a la revista de Carnaval de l’any següent al de la convocatòria i totes les obres quedaran exposades a la web www.rosescultura.cat.
Els drets d’explotació, reproducció, comunicació i difusió pública, inclosa la difusió a Internet, la transformació i la distribució de les obres premiades quedaran en propietat de l’Ajuntament de Roses.
El participant manifesta i garanteix que és l’únic autor de la/les fotografies i titular de tots els drets d’autor sobre la/les fotografia/es que presenta al concurs. Així mateix, serà responsabilitat del participant obtenir l’autorització i/o el consentiment de les persones que poguessin aparèixer en cada fotografia, assumint tota reclamació per drets d’imatge.
6. Criteris de valoració
A l’hora de valorar les obres es tindran en compte els següents aspectes:
La qualitat tècnica (enfocament, llum, equilibri de color): 6 punts
L’originalitat: 2 punts
L’adequació a la temàtica (representativitat de la festa del Carnaval): 2 punts
7. Òrgan instructor
La instrucció del procediment correspondrà, en tot cas, a l’àrea de Cultura i Festes.
8. Pagament dels premis
Els premis seran abonats per transferència bancària al compte que el guanyador indiqui a la declaració de dades fiscals (fitxa de creditor) que haurà d’omplir.
Per donar compliment a la normativa legal els perceptors d’aquest premis seran declarats dins el model anual 347 de l’Agència Tributària i també a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS).
9. Resolució de les sol·licituds
La resolució de l’atorgament d’aquests premis correspon a l’alcalde/ssa president/a.
10. Jurat
El jurat el formaran el regidor/a i el tècnic/a de l’Àrea de Cultura i Festes, un membre del departament de Comunicació i Premsa, i un professional de la fotografia.
Actuarà com a secretari un funcionari de la Corporació de l’Àrea de Cultura i Festes.
El veredicte del jurat, inapel·lable, es farà públic el dia 7 d’abril de 2025 a través de la web www.rosescultura.cat. D’aquest acte se n’estendrà acta.
11. Regulació jurídica
En tot allò que no es preveu de forma específica en aquestes bases li serà d’aplicació:
- Les bases generals reguladores de subvencions municipals a les que es pot accedir clicant el següent enllaç .
- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- El Reial Decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003,
de 17 de novembre, General de Subvencions.
Qualsevol altra disposició normativa que hi sigui aplicable per raó de la matèria o del subjecte.
12. Documentació a presentar
Per participar al concurs cal presentar, per mitjans electrònics, a través de www.seu-e.cat/ca/web/roses la següent documentació:
- Instància genèrica amb les dades de la persona participant i el títol de les fotografies presentades.
- Arxiu de les fotografies en format jpg. El nom de l’arxiu ha de correspondre al títol de la fotografia presentada.
- Declaració responsable