Fomentar la participació i la qualitat del Carnaval de Roses, i premiar les colles que destaquin
en cada categoria del concurs.
El concurs s’adreça a les colles que participin al Carnaval de Roses que estiguin legalment constituïdes en associació sense ànim de lucre i domiciliades en el municipi de Roses, i a les persones físiques domiciliades a Roses que actuïn en representació de la colla.
Per poder concursar caldrà que les colles compleixin amb els requisits següents:
Haver-se inscrit per participar al Carnaval de Roses 2025. Caldrà portar el número de sortida en un lloc visible.
Participar en les tres passades (divendres nit, dissabte tarda i diumenge matí). En cas de suspensió d’alguna passada, caldrà haver participat en les que es realitzin.
Qualsevol comportament incívic o incompliment dels manaments del Carnaval suposarà la pèrdua del dret de participar en el concurs.
Cada colla podrà concursar en les categories que desitgi i podrà obtenir més d’un premi.
A la millor carrossa
A la millor coreografia
A la millor disfressa
Per participar en el concurs, cal fer-ho constar a la sol·licitud d’inscripció del Carnaval de Roses 2025. Cal indicar la/les categoria/es a la qual es vol concursar.
El termini d'inscripció finalitza el dia 9 de febrer de 2025.
Pel fet de presentar-se al concurs, les colles donen la seva autorització per ser fotografiades, així com per difondre les fotografies en els mitjans de comunicació que l’Ajuntament cregui oportuns.
El jurat estarà presidit pel regidor de Cultura i Festes o en qui ell delegui, i en formaran part, com a vocals, un mínim de quatre persones vinculades al Carnaval de Roses. Actuarà com a secretari un dels vocals.
Els membres del jurat, que seran presents a totes les passades, se situaran al Mas de les Figueres i puntuaran els participants segons els criteris establerts en aquestes bases.
A l’hora de valorar les colles, es tindran en compte els aspectes següents:
Categoria a la millor carrossa
Il·luminació i efectes: 10 punts
Complexitat i esforç en l’elaboració: 30 punts
Adequació a la temàtica de la disfressa: 10 punts
Categoria a la millor coreografia
Originalitat:10 punts
Utilització de l'espai, sincronització i adequació a la música: 30 punts
Adequació a la temàtica de la disfressa: 10 punts
Només es valoraran les coreografies en moviment i que segueixin el sentit de la marxa de la
passada. Per tant, no es valoraran les coreografies que incloguin passos estàtics, parades i/o
que vagin en el sentit contrari de la marxa.
Categoria a la millor disfressa
Originalitat: 10 punts
Complexitat i esforç en l’elaboració: 30 punts
Maquillatge: 10 punts
Els premis seran la possibilitat d’escollir el número de sortida en l’edició del Carnaval de 2025, d’acord amb el quadre següent:
Carrossa | Coreografia | Disfressa | |
1r premi | 1r lloc | 2n lloc | 3rlloc |
2n premi | 4t lloc | 5è lloc | 6è lloc |
3r premi | 7è lloc | 8è lloc | 9è lloc |
4t premi | 10è lloc | 11è lloc | 12è lloc |
5è premi | 13è lloc | 14è lloc | 15è lloc |
El dret a escollir només s’exercirà una sola vegada. Així mateix, es lliurarà una placa commemorativa a les tres primeres colles de cada categoria.
En en cas que una colla obtingui més d’un premi, el dret a escollir el número de sortida passarà a la següent colla que hagi obtingut més puntuació en cada categoria.
Els números 1 i 2 quedaran reservats a les colles que siguin escollides Reis o Reis infantils del Carnaval 2026.
En el cas que la colla guanyadora sigui escollida Reis o Reis infantils del Carnaval 2026, hauran de sortir en la posició que impliqui aquesta elecció.
En el supòsit que alguna de les colles premiades no participi en la següent edició del Carnaval, el premi quedarà desert.
El veredicte del jurat serà inapel·lable i es farà públic el dia 3 de març de 2025 a les 20 h, a la plaça de sant Pere. D’aquest acte, se n’aixecarà acta.
El concurs podrà quedar desert si així ho estima el jurat.
Concurrència competitiva.
La participació en el concurs representa l’acceptació d’aquestes bases. Qualsevol aspecte no previst serà resolt pel jurat.